o III edycji projektu

Po raz trzeci, Fundacja Edukacyjne Centrum Doskonalenia prowadziło szkolenie Testowanie Oprogramowania w ramach III edycji programu Kobiety w IT – Testerki Oprogramowania! Fundacja pozyskała firmy IT, które przyjęły Panie na trzymiesięczne praktyki.

Realizacja programu przebiegała z udziałem znakomitych partnerów: Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku, Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną oraz firmą Experis IT – profesjonalistą w rekrutacji ekspertów IT. W tej edycji udział brało 10 Pań. Gościliśmy również dodatkową Panią, której udział finansowany jest barterem przez PSSE. W zamian za udostępnienie sal na szkolenie oraz cateringu dla uczestniczek przez PSSE, jedna Pani została przyjęta na szkolenie.

Warunkiem uczestnictwa w programie był, jak poprzednio, status osoby bezrobotnej zarejestrowanej w PUP, znajomość j. angielskiego na poziomie B2, zainteresowanie nowymi technologiami oraz oczywiście duża motywacja i zaangażowanie do nauki i pracy.
Zakres szkolenia III edycji to cykl 116 h szkoleń:

  • Testowanie Oprogramowania, 80h
  • Usystematyzowanie wiedzy pod kątem egzaminu ISTQB Poziom Foundation, 4h
  • Agile w praktyce z elementami komunikacji w zespole scrumowym, 16h
  • Procesy biznesowe, 8h
  • Efektywne poruszanie się po rynku pracy, 8h

W tej edycji ponowie były z nami: Kainos Sp. z o.o., Otago sp. z o.o., Atena Usługi Informatyczne i Finansowe S.A., NET PC Sp. z o.o., a także Adva Optical Networking Sp. z o.o. oraz UTC Fire&Security Sp. z o.o. Powyższe firmy, zadeklarowały chęć przyjęcia uczestniczek na 3-miesieczne praktyki (480h).
11
uczestniczek
6
doświadczonych firm
116
godzin szkoleń
480
godzin praktyk

Okres realizacji: 04.XI.2015-02.III.2016

uczestniczki w trakcie zajęć

trenerzy

Grzegorz Dzwonnik
Grzegorz Dzwonnik
Doktor nauk ekonomicznych. Inżynier. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz Politechniki Gdańskiej. Stypendysta Auckland University Business School (NZ) oraz Franklin University (USA).

Pomaga skutecznie wdrażać strategie oraz budować i doskonalić kulturę profesjonalnego zarządzania projektami i procesami. W praktyce doradczej wykorzystuje wieloletnie doświadczenie menedżerskie jako COO, CIO, dyrektor biura projektów oraz członek organów nadzorczych podmiotów rynkowych.

Katarzyna Porębska

Katarzyna Porębska

Ukończyła wydział ekonomiczny na UG w Sopocie oraz studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego. Pracowała dla dwóch z trzech największych na świecie agencji pracy, kierując ich gdańskimi oddziałami. Prowadziła też przez 10 lat własną agencję pracy tymczasowej, z powodzeniem obsługując największe w województwie pomorskim korporacje.

Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni na kierunku zarządzania zasobami ludzkimi oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu na kierunku doradztwo zawodowe. Prowadzi warsztaty i zajęcia indywidualne dotyczące aktywizacji osób bezrobotnych w ramach projektów unijnych oraz outplacementowych.

Rafał Kleger-Rudomin

Absolwent Wydziału Elektroniki Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Od kilkunastu lat związany z Inżynierią Oprogramowania. Pracował w działach R&D światowych koncernów z branży Consumer Electronics, m.in. Philips, Humaxdigital. Tworzył rozwiązania dla przemysłu i transportu. Ma również doświadczenie w rozwijaniu innowacyjnych technologii w ramach startupu. Budował, szkolił i prowadził zespoły projektowe, wspierał ich rozwój.

Freelancer oraz konsultant w dziedzinie rozwoju produktów innowacyjnych. Twórca i promotor oprogramowania Open Source.

Tworzenie oprogramowania to dla niego ciekawy zespołowy proces wymagający łączenia wielu różnych umiejętności, niekoniecznie stricte technicznych.

Wojciech Pająk

Wojciech Pająk

Konsultant, trener, prelegent konferencji, autor materiałów szkoleniowych i publikacji
z dziedziny testowania oprogramowania.

W latach 2002 – 2010 związany głównie z amerykańską firmą Global Insight, gdzie budował od
podstaw dział testów, pracował jako QA Manager oraz szkolił specjalistów ds. zapewnienia
jakości w zakresie testowania oprogramowania i wykorzystywanych w firmie systemów.

Bartosz Rożan

Bartosz Rożan

Doświadczony ekspert w dziedzinie zarządzania projektami IT. Project Director
w agencji technologicznej DeSmart, gdzie odpowiedzialny jest za zarządzanie portfelem projektów,
wdrażanie zwinnych metodyk oraz szkolenie zespołów projektowych.

W prowadzonych projektach informatycznych skupia się na budowaniu partnerskich relacji
zgodnych z założeniami filozofii Agile. Posiadacz certyfikatów IPMA oraz PRINCE2.

firmy

United Technologies

Adva

Atena

Kainos

Otago

Net PC

uczestniczki

11 Pań

partnerzy projektu

partner – pup

partner – fundacjaecd

partner – gpnt

partner – experis